matromarine700x200MPS

GME MT410G - 406 MHz ELT m. GPS
DKK 3.595,00
DKK 2.499,00
DKK 1.096,00
Antal:
rename_1291132274_mt410g
PLB Bagside

GME MT410G - 406 MHz ELT m. GPS

 

ELT til mindre luftfartøjer fra australske GME 

(PLB eller EPIRB til skibe kan findes nedenfor under relaterede produkter.

  • 7 års batterilevetid
  • Flyder
  • Med medfølgende bæretaske

Kodning med 24 bit ICAO kode obligatorisk og inkluderet i prisen

Link til ELT registrering - Disse informationer skal vi have inden kodning.

Læs mere her

 

Original brochure i PDF

 

 

 

Kravet fra Trafikstyrelsen omkring ELT (Emergency Locator Transmitter)

I BL 1-10 er fastsat udstyrskrav for ELT i danske luftfartøjer med baggrund i gældende ICAO- og JAA-regler.

Heri er der bl.a. krav om, at alle nye flyvemaskiner, der får sit første luftdygtighedsbevis udstedt den 1. juli 2008 eller senere, skal være forsynet med en automatisk ELT.

Flyvemaskiner, der allerede har fået sit første luftdygtighedsbevis udstedt før den 1. juli 2008 skal være forsynet med en ELT, der ikke behøver at være automatisk, med mindre man beflyver større vandområder eller landområder, hvor redningsaktioner er vanskelige at udføre.

Alle helikoptere skal være udstyret med en automatisk ELT.

Sådanne ELT transmitterer digitale signaler på 406 MHz, som opfanges af COSPAS (på russisk: Cosmicheskaya Sistyema Poiska Avariynich Sudov, på engelsk: Space System for Search of Vessels in Distress)– SARSAT (Search and Rescue Satellite-aided Tracking) - verdensomspændende netværk, der videresender signalet til den redningscentral, hvis landekode signalet anviser.

I Danmark er denne central beliggende på Flyvestation Karup under navnet ”Flyvevåbnets Redningscentral”, forkortet RCC Karup.

Vi er af ICAO pålagt at registrere alle danske luftfartøjers identitetskode således, at RCC Karup kan få oplyst ejer/bruger til et luftfartøj i nød.